Filippinerne er skoen..

Dykkercertifikat, sol, strand, kolde drinks og frisk fisk..

sunny 35 °C

Vi fortsaetter hvor vi slap. Ankom til Manial naesten 4 timer forsinket, saa det at finde et hotel var problematisk. Men tilsidst fandt de et hotel til os - godtnok noget over vores budget, men det maette vi tage med. den foerste aften i Manila tog vi i byen. Kom ind paa diskotek, hvor vi er ret sikre paa, at vi var de eneste turister. Vi faldt hurtigt i snak med 2 piger og deres udviklingshaemmede bror. Den ene af pigerne var gift med en Australsk mand og havde 2 boern. Hun var 22 aar og han var over 40 aar. Hmmm!! Men skide soede var de og AL ville have broren ud at danse, men han var alt for genert. :)
Naeste dag fik vi sendt en pakke hjem til dk og vi fik shoppet lidt. Loerdag ville vi saa kontakte det rejsebureau som vi var oppe hos den aften vi ankom, saa de kunne hjaelpe os med at booke fly videre til Palawan. Da vi kom dertil viste det sig, at de havde weekendlukket, saa vi maatte selv finde billetterne videre, og det var nemmere sagt end gjort. Mange filippinere har nemlig ferie nu, saa de soeger selv ud paa oerne, saa det var naesten umuligt at finde en billet, men tilsidst fandt vi nogle - skoent.
Den 22 april tog vi afted til Palawan. Flyet fra Manila til Palawan endte med at vaere 4 timer forsinket, og vi havde ikke noget sted at sove -igen igen. Men heldigvis moedte vi to soede fyre fra holland, som tog os med til deres guesthouse, hvor vi sov paa dogmerum - det var foerste og sidste gang.. hihi.. Naeste dag tog vi videre fra Purto Princessa til El Nido. Det var en bustur paa 8 timer = 8 timer uden aircondition, men hoens som med-passagere, boern paa skoedet og en konstant overproppet bus. Paa et tidspunkt sad vi 8 personer paa en raekke hvor vi kan sidde 4. Men endeligt kom vi frem og vejret var skoent. Fandt hurtigt et sted at sove og begav os saa ud paa eventyr. Moedtes med de hollanske fyre igen om aftenen og fik hummer og oel - rigtig hyggelig aften. Naeste dag skulle vi finde et sted at tage vores dykkercertifikat. Vi fandt et sted, hvor vi begge foelte os trykke ved den intruktoer som skulle med os. Han er franskmand og meget excentrisk. Rejser rundt i hele verden og slaar sig ned hvor det lige passer ham og det har han gjort de sidste 30 aar. Dykkercertifikatet tog 4 dage og vi havde begge op og nedture. Vi skulle laese en bog paa 300 sider - ikke noget der passede os paa vores ferie, men vi kom igennem. Men udover dykkercertifikat har vi oe-hoppet, nydt solen, spist god mad, moedt fantastiske mennesker og drukket laekre cocktails. Alt i alt har vi den sidste uge virkelig nydt livet.. :) Idag har vi skulle tjekke ud fra vores vaerelse kl. 12, da vi i aften, d. 1 maj, tager en aften/nat bus tilbage til purto princessa. det er lidt lang tid uden en base, men vi faar laest og opdateret paa bloggen ;). Imorgen kl. 09.20 flyver vi tilbage til Manila for saa at tage nordpaa op til de fantastiske risterrasser og nogle haengende kister. Bliver ogsaa fedt at komme lidt igang igen efter vi har dasset i solen i 1 uge. Vi skal bl.a. hike i 3 dage ved risterrasserne og besoege nogle lokale landsbyer, hvor vi kan overnatte undervejs. Det bliver endnu en fed oplevelse.
Men ja, det var en hurtig opdatering fra Filippinerne.
Praecis idag har vi 2 mdr. tilbage - tiden gaar alt for hurtigt og saadan er det jo naar man er i godt selskab.. ;)

Haaber I alle har det godt hjemme i danmark og vi sender noget varme jeres vej - vi kan godt undvaere nogle grader eller 10.. :)